pozvanka-snidane-adela-sen

Raději on-line nebo naživo a jak poznáte seriózní službu nebo produkt?

Adélo, už jsem z toho setkávání ve virtuálním světě unavená…

Adélo, on-line je fajn, jsem za něj vděčná, ale je to tak neosobní…

Adélo, tolik mi v koronové době chybí víc osobního kontaktu…

Adélo, všude na mě skáče jedna nabídka on-line kurzu za druhou, nemám kapacitu to všechno stíhat a cítím se kvůli tomu blbě…

Tak přesně tohle jsou věty, které v poslední době slýchávám od svých klientek během individuálních konzultací i na svých mastermind skupinách.

Velká část portfolia většiny žen se kterými spolupracuji (nejčastěji jsou to podnikatelky ve službách), se během aktuální krize přenesla on-line. Řadě z nich to doslova zachránilo p.del a díky virtuální realitě, on-line konzultacím a práci na dálku si mohly své podnikání udržet alespoň v nějaké formě.

Člověk je společenská bytost a potřebuje osobní kontakt

Doba je pořád nejistá a život se do starých kolejí vrací jen velmi pomalu. Politikům a velkým korporacím se hodí udržovat nás ve strachu, protože kdo se bojí, s tím se lépe manipuluje.

Mnoho lidí tak v důsledku mediální masáže na osobní kontakt naživo zcela rezignovalo. Jenže, pro jakoukoli nabídku služeb nebo produktů a prodej, byl odjakživa osobní kontakt klíčový.

Supermarket nebo raději lokální farmářský krámek?

Krásným příkladem je neosobní nákup v supermarketu, kde najdete maximum výrobků z velkoprodukcí, jejichž energetická a výživová hodnota je přinejmenším diskutabilní, oproti nákupu lokálních produktů ve farmářském krámku, nebo na farmářském trhu.

Každá z vás má jistě takovou zkušenost, takže můžete jednoduše porovnat energii, kterou každé z těchto míst nese. A nemám na mysli jen energii potravin, ale místa jako celku. Od nešťastných prodavaček, které nezřídka čelí šikaně až po uspěchanost, kterou do místa vnášejí sami zákazníci, protože se podvědomě snaží místo co nejrychleji opustit.

Virtuální svět je iluzorním protipólem toho skutečného

Virtuální svět je v lecčem podobný. Když se s lidmi, které znáte jen z fotky z fcb setkáte naživo, často se nestačíte divit. Slečna, od které jste si koupila už dva on-line kurzy, působící na síti jako sebevědomá profesionálka je ve skutečnosti zakřiknutá šedá myška, která vám podá ruku ve stylu „leklá ryba“.

Na druhou stranu, někdo, kdo vám na sítích leze neuvěřitelně na nervy se při osobním kontaktu ukáže jako citlivý a empatický profík, který rozumí své práci a vy rychle pochopíte, že v případě tohoto konkrétního jedince je sebevědomí zcela na místě.

Jak poznáte, že s vámi nabídka, ať už virtuální nebo naživo (ne)rezonuje?

  1. Nabídka vás buď přitahuje, nebo odpuzuje. V obou případech je vhodné prozkoumat, co se ve vás odehrává a na kterou strunku vám nabídka brnká.
  2. Je-li cena příliš nízká, je to podezřelé. Buď se autor/ka podhodnocuje, nebo má „jen“ dobře napsaný prodejní text a hodnota, kterou vám doručí, bude ve skutečnosti úměrná ceně, nebo ještě nižší.
  3. Výsledky, které daná nabídka slibuje jsou příliš obecné ve stylu: Naučím vás, jak se mít více ráda, Ukážu vám, jak si přitáhnout hojnost do života, Aktivace a odblokace na dálku, Energetická masáž na dálku apod.
  4. Celý prodejní text je koncipovaný tak, aby vás vystrašil, a vy jste po jeho přečtení nabyly dojmu, že pokud nekoupíte to, nebo ono, nejspíš se nedožijete zítřejšího rána.
  5. Cena je naopak příliš vysoká oproti výsledku, který vám nabídka slibuje.
  6. Autor/ka, její web a profil na fcb spadá do kategorie „divný/á“
  7. Z prodejního textu cítíte, že prodávající tlačí na pilu a snaží se vám produkt nebo službu nacpat za každou cenu.
  8. Autor/ka vám posílají na mail dokola jednu a tu samou nabídku služby, navíc tu, kterou jste si už koupila.
  9. Autor/ka textu píše víc o sobě, než o vás. Více než vy, vaše potřeby nebo touhy popisuje, proč to všechno dělá a proč on/a je ta pravá.
  10. Reference jako přes kopírák svědčí o tom, že autor/ka jsou produktem nějaké populární líhně podnikatelů, žádné reference zase o tom, že si o ně dotyčný/á neumí říct a nikdo jí je sám od sebe nadšeně nepíše.

Vyzkoušejte jednoduché cvičení, abyste zjistily, jestli s vámi daná služba nebo produkt ladí. Mrkněte na video, nebo využijte jednoduchou, ale účinnou pomůcku: Pokud necítím 100% ANO, je to vždycky NE.

Video původně vzniklo jako obsah pro fcb skupinu, tak omluvte zhoršenou kvalitu obrazu.

Stejně jako všechno, i tohle je mince, která má dvě strany. Virtuální i živá setkání mají své výhody i nevýhody. Doba se proměnila a pravděpodobně bude nutné, abychom se v tom naučily co nejlépe chodit a využívat pro sebe výhod jednoho, nebo druhého podle toho, jak to zrovna padne.

Zatímco u setkání naživo vám často stačí jeden pohled do očí, jeden stisk ruky a vy prostě víte, ve virtuální realitě není úplně jednoduché poznat, která nabídka je pro vás ta pravá. A to platí i v případě inzerce živých setkání.

Výhody virtuálních služeb, vzdělávání

  • Nemusíte nikam cestovat
  • Studujete, nebo jste připojení v časech, které se vám hodí
  • Šetříte čas (nemusíte cestovat)
  • Šetříte peníze (odpadají náklady na ubytování a cestu)
  • Díky často nabízené garanci vrácení peněz nekupujete „zajíce v pytli“
  • I ve virtuálním světě lze navazovat hodnotná přátelství a spolupráce
  • Informace nikdy nebyly dostupnější

Nevýhody virtuálních služeb, vzdělávání

  • Nutná alespoň základní znalost moderních technologií
  • Mohou se vyskytnout technické problémy
  • Nutná vnitřní disciplína, motivace a chuť do samostatné práce
  • Nemožnost okamžité individuální zpětné vazby, odpovědí na otázky
  • Omezené možnosti prožitkového způsobu učení a získávání zkušeností
  • Komunikační šum – psaná forma zpětné vazby může vyznít jinak, než ta naživo
  • Proces budování důvěry trvá zpravidla déle
  • Vždy se budete potýkat s určitou mírou zevšeobecnění tak, aby si v kurzu pro sebe našel to pravé pokročilejší i méně pokročilý účastník
  • Informační zahlcenost a málo prostoru na integraci

Virtuální konzultace 1-na-1 a on-line skupiny se pohybují někde mezi tím. Hodně záleží na velikosti dané skupiny i schopnostech jednotlivých koučů, mentorů a lektorů fungovat v on-line prostředí, stejně tak na jejich schopnosti využívat efektivně moderní technologie, aplikace a platformy.

Pokud i vy, stejně jako my:

  • Toužíte po živém sdílení se stejně naladěnými ženami
  • Chcete rozvíjet vztahy, navazovat spolupráce a získávat nové kontakty prostřednictvím osobních setkávání
  • Hledáte inspiraci pro svoje podnikání
  • Potřebujete nahodit zpátky do tvůrčího procesu
  • Přejete si prozkoumat, co vás při budování byznysu drží zpátky a získat funkční nástroje, které vás odbrzdí

A k tomu vás zajímá vás, jak spolu souvisí byznys, osobní růst, šamanismus a konstelace?

Představujeme vám originální cyklus živých setkání pro podnikatelky a ženy ve vedoucích pozicích. Setkání pro vás organizují zkušená konstelářka Jitka Müllerová a městská šamanka, koučka a byznys mentorka Adéla Sen formou byznys snídaně a navazujícího prožitkového workshopu.