Trénink Nejčastější chyby při správě fcb skupiny

Nejčastější chyby při správě fcb skupiny: Děláš je taky?

Pokud jsi podnikatelka ve službách – lektorka, koučka, mentorka, průvodkyně, nebo terapeutka tak zbystři. Tvá vlastní facebooková skupina může být klíček k tvému úspěšnému podnikání a plné praxi.

Obzvlášť v případě, kdy potřebuješ se svým publikem budovat dlouhodobý vztah a důvěru. Lámeš si hlavu nad tím, kde a jak shánět pro svou praxi nové klienty? Pak pro tebe může být facebooková skupina vhodným komunikačním, marketingovým a akvizičním kanálem.

Budování komunity = budování vztahu a důvěry

Pro naplnění své konzultační praxe nepotřebuješ web, branding, profi fotky. Nepotřebuješ magnet na sběr kontaktů, nebo funkční e-mailovou databázi, a už vůbec nepotřebuješ investovat tisíce do reklamy.

Co potřebuješ, je budovat důvěru a vztah se svým publikem. Pokud ti lidé důvěřují, rádi od tebe nakoupí. Živá facebookový skupina je zatím stále nejefektivnější nástroj pro kontinuální budování důvěry a vztahu s tvými fanoušky.

Fungující facebooková skupina je prosperující ekosystém

Na jedné straně do ní vkládáš svou energii a čas, na druhé straně se ti tvoje úsilí vrací v podobě prodaných produktů nebo služeb. Stejně jako u zahrady i u facebookové skupiny si potřebuješ na začátku ujasnit, k čemu ti má sloužit. Od jejího smyslu a účelu se bude odvíjet tvoje strategie a péče.

A stejně jako u zahrady, i u facebookové skupiny jednoho dne sklidíš, co jsi zasela. Moje facebooková skupina Úspěšné ženy | byznys koučink a mentoring pro podnikatelky ve službách mi za 9 měsíců v pandemii pomohla vydělat téměř 1 milion korun. Bez e-mail marketingu, bez reklam, bez funkční databáze kontaktů.

Máš pocit, že zakládat svou vlastní facebookovou skupinu momentálně nemá smysl?

Možná si říkáš, že už je „přeskupinováno“ a ty sama se cítíš zahlcená všemi skupinami, ve kterých jsi aktivní. Ani všechny pořádně nestíháš a aktivita ve skupinách tě odvádí od reálné práce.

I na tohle může být tvá vlastní skupina řešením. Svou pozornost budeš zaměřovat do své skupiny a brzy zjistíš, že se ti tvá investice vrací v podobě prodejů.

Nenech se zmást svou sociální bublinou. Mimo ni je ještě pořád velké množství lidí, kteří si přejí někam patřit, touží po spolutvorbě a tvá energie a téma si je přitáhne, jako magnet.

Za 18 měsíců se mi podařilo na Facebooku vybudovat jednu z nejrespektovanějších podnikatelských skupin. Vše jsem testovala na sobě, na vlastních členech a postupně uváděla také do praxe s klienty.

Pozorovala jsem zahraniční marketéry, jak vedou své skupiny a získané know-how ihned aplikovala. Pozorovala jsem také české leaderky a identifikovala Nejčastější chyby při správě facebookových skupin.

Jaké jsou nejčastější chyby při správě facebookové skupiny a jak se jim vyhnout?

CHYBA NO. #1 – NERELEVANTNÍ FANOUŠCI VE SKUPINĚ

Nerelevantní fanoušci ve vztahu k segmentu trhu, ve kterém podnikají a ve vztahu k charakteristice ideálního klienta. Tuhle chybu udělá naprostá většina leaderek, speciálně v období, kdy se skupinou začíná. Bojí se, že ve skupině budou mít málo lidí a díky tomu nízký počet interakcí.

A tak si do skupiny pustí tetu, sestřenici i jejich psa, aby ve skupině vůbec někoho měly. Jenže tihle fanoušci nemají, až na výjimky, zájem o dané téma, a tak ve skupině nereagují, a přestože se skupina může tvářit, že má hodně členů, interaktivita a angažovanost fanoušků ve skupině je mizivá. Odpovědi na to, jak se s touhle chybou vypořádat a t i v případě, že už skupinu máš, najdeš v mém tréninku Nejčastější chyby při správě facebookové skupiny.


CHYBA NO. #2 – NEVÍŠ, JAK EFEKTIVNĚ BUDOVAT DŮVĚRU A VZTAH

Řada leaderek neumí budovat se svým publikem důvěru a vztah efektivním způsobem. Osvojila jsem si super jednoduchý způsob jak na to, díky rovnici důvěry, kterou jsem si vypůjčila od učených profesorů z Harvardu. Díky ní pochopíš, co je pro budování důvěru a vztahu s tvým publikem zásadní a už nebudeš nikdy tápat. Informaci využiješ při budování celé své on-line praxe, nejen pro správu skupiny. Rovnici blíže popisuji v tréninku Nejčastější chyby při správě facebookové skupiny.


CHYBA NO. #3 – NEUMÍŠ ZAPOJIT FANOUŠKY DO TVORBY OBSAHU

Leaderky neví, jak zapojit fanoušky do vytváření obsahu ve skupině, jaké typy příspěvků vtáhnou fanoušky do děje a zajistí jim 100 + komentářů, liků a interakcí. V tréninku Nejčastější chyby při správě facebookové skupiny sdílím 10 tipů na konkrétní příspěvky, které vtáhnou tvé fanoušky do děje a motivují je k interakci. Dozvíš se, od kolika členů to konečně začne ve tvojí skupině žít a porozumíš dynamice skupiny díky zákonu Difuze inovací.


CHYBA NO. #4 – NEPRODÁVÁŠ

Nesebevědomý nebo vůbec žádný prodej. Řada leaderek sice má svou fcb skupinu, ale vůbec v ní neprodává! Neví, jak psát prodejní příspěvky a neumí funkčně používat prodejní strategie. Řadu z nich trápí také nejrůznější bloky vůči prodeji.

Namísto radosti z výměny energie (já ve skupině sdílím zdarma své know-how, vkládám do ní čas a a energii a ta se mi vrací v podobě prodaných produktů a služeb), přichází pocit vyčerpání a frustrace. Pokud není tvůj vklad do skupiny a příjem z ní v rovnováze, rychle se z radostné práce a péče o komunitu stává nepříjemná pruda a zátěž. Jak na přirozený a nenásilný prodej ve skupině? Konkrétní odpovědi získáš v tréninku Nejčastější chyby při správě facebooková skupiny.

I ty můžeš mít úspěšnou facebookovou skupinu

  • Chceš se naučit, jak proměnit zapálené fanoušky ve tvojí skupině na nadšené zákazníky?
  • Jak ve skupině prodávat, aby si prodej užívaly obě strany?
  • Jak být při prodeji sebejistá a prodávat s lehkostí a bez tlaku?

Pokud ti fanoušci důvěřují, rádi od tebe nakoupí. Budovat si se svými fanoušky důvěru a vztah ve vlastní facebookové skupině se vyplatí. Z prodeje ve skupině se tak může stát radostná disciplína, ze které těží obě strany.

Aby to fungovalo, je zapotřebí:

  • Striktně si hlídat, jestli si do skupiny pouštíš skutečně svou cílovku
  • Publikovat obsah, který vtáhne fanoušky do děje a „donutí“ je interagovat
  • Přivádět do skupiny organicky a nepřetržitě nové relevantní fanoušky
  • S minimální investicí cca 1000 Kč nasbírat prvních 300 členů, aby to ve skupině začalo žít
  • Naučit se tvořit takové prodejní nabídky, které publikum baví
  • Být autentická, konzistentní a vystupovat ve skupině jako leaderka

Chceš se při správě facebookové skupiny vyhnout nejčastějším chybám a získat pro sebe spoustu cenného know-how, nezbytného pro její úspěšnou a efektivní správu?

, , , , , , , ,